Gyors segítség fogfájásra!

Gyors segítség fogfájásra! Amíg eljutsz az orvosig! Íme, néhány jól bevált házi módszer és praktika, mellyel gyorsan enyhítheted a gyötrő fájdalmat.

A fogfájás alaposan kikezdi az ember idegeit. Akár foghúzás, fogtömés, vagy gyökérkezelés előtt állunk, a fájdalom ugyanolyan erővel tör ránk, és amíg nem ülhetünk be a fogorvosi székbe, tennünk kell valamit a csillapításért. Akad néhány kiváló gyógyszer, de gyógynövényekkel is segíthetünk magunkon.

Tippek

1. Szegfűszegolaj / Szegfűszeg

A szegfűszegolaj eugenolt tartalmaz, mely kíváló baktériumölő és érzéstelenítő hatással bír. Az olajat közvetlenül a rossz fogra kell kenni (eleinte egy kicsit csípni fog).

Tegyen néhány szegfűszeget a szájába, tegye a fogra és hagyja áztatni és felpuhulni, majd rágja össze az egészséges fogaival, hogy kiengedje az olaját, végül hagyja a fűszerdarabkákat a fájó fogon fél órán át.

2. Sós víz

A sós vizes szájöblögetés csillapítja a fogfájást.

3. Gyömbér

Tegyen egy kevés por állagú gyömbért egy kis tálkába és ezt keverje el néhány csepp vízzel. A gyömbér fájdalomcsillapító hatással rendelkezik.

4. Kurkuma

Por állagú kurkumát keverjünk össze néhány csepp vízzel és kenjük a fájó fogra, ez is segít a fájdalomcsillapításban, míg eljutunk a fogorvoshoz.

5. Levendula

Ecetben megfőzve vagy beáztatva csillapítja a fogfájást.

6. Tea öblögetők

A kamilla, a zsálya és a borsmenta  gyulladáscsökkentő és a begyulladt ideget is gyógyítja. Egy-egy kanállal használjunk belőlük, forrázzuk le három deci vízzel. Ha már langyos, kezdjünk öblögetni vele.

7. Jégkocka

Enyhítsük a fájdalmat egy jégkockával, tegyük a fájó fogra és élvezzük a hűsítő hatását.

8. Fokhagyma

Az alkalmazás egyszerű: egy gerezdet szétpréselve kell a fájó fog környékét bekenni.

9.Rozmaringlevél

Rágcsoljon el  egy rozmaringlevelet mely segít a fájdalom csillapításában.

Ne feledje, hogy ezek a módszerek nem helyettesítik a szakszerű orvosi kezelést, és minél tovább halogatja a fogorvos felkeresését, annál valószínűbb, hogy komolyabb beavatkozásra lesz szüksége, ami esetleg nagyobb fájdalommal is járhat.