Nézzünk szembe a fogínygyulladással!

Nézzünk szembe a fogínygyulladással! A fogínygyulladásnak több oka ismert. A napi fogmosás és fogselymezés mellett a következő tényezők is befolyásolják a száj egészségi állapotát:

• Gyógyszerek
  Számos vény nélkül kapható és vényre felírt gyógyszer mellékhatása a szájban természetesen előforduló nyál mennyiségének csökkenése. A nyál a baktériumok elszaporodásának megakadályozása révén segít a fogak tisztaságának megőrzésében. Minél kevesebb a szájban a nyál, annál nagyobb a fogínygyulladás kockázata. Számos gyakran szedett gyógyszer - mint pl. az antidepresszánsok és megfázás elleni szerek - csökkentik a szájban lévő nyál mennyiségét, ezért érdemes elolvasni az aktuálisan szedett gyógyszer mellékhatásait és ha ezek egyike a szájszárazság, fokozottan kell ügyelnünk a fogínyre.
  • Infection

Egyes vírusos vagy gombás megbetegedések is okozhatnak fogínygyulladást. Ennek egyik példája a szájgomba, mely akkor fordul, amikor a szájüregben természetesen előforduló gomba elszabadul és a nyelvre valamint a fogínyre is kiható léziót okoz. a herpesz vírus okozta fertőzés is okozhat fogínygyulladást.

• Nutrition

Ha valamilyen felkapott vagy bármilyen más, kalciumban és B vagy C vitaminban szegény diétát követünk, növeljük a fogínygyulladás kockázatát.

A fogínygyulladás kezelése:

A biztos diagnózist követően a fogorvos eltávolítja a fogkövet. A kezelés kiegészítéseként, a páciens maga is alkalmazhat antibakteriális öblögető szájvizeket.

A fogínygyulladás megelőzése:

Ahogy sok fogat és fogínyt érintő betegségnél, úgy a fogínygyulladás elkerülése érdekében is, az alapos és rendszeres fogápolás a megelőzés legjobb módja. Ne engedjük kiszáradni szánkat, mindig legyen elegendő mennyiségű nyál a szánkban. Évente kétszer ajánlott a fogkövet eltávolíttatni. A mindennapos alapos fogmosás fluoridos fogkrémmel, és a fogselyem használata szintén a megelőzés része. A megfelelő szájhigiénia, nem csak a fogínygyulladás elkerülését biztosítja, hanem más fogat és fogínyt érintő betegség kialakulását is megelőzi.